強力な新しいレンタルカレンダー機能

rental business calendar

HireHopは、完全で強力なカレンダー機能を備え、内部および外部機能を拡張し、複数の外部カレンダーアプリと同期する機能を備えています。 HireHopは、他のアプリと同期することもできる独自の個人カレンダーを各ユーザーに提供するようになりました。追加されたその他の機能には、より多くの言語、ナビゲーションメニュー、およびジョブの日付とは異なる日付のアイテムのグラフ機能が含まれます。


新しいカレンダー機能

カレンダーとジョブおよびプロジェクトのスケジュールが完全に書き直され、追加の機能とパフォーマンスが向上しました。カレンダーは(ユーザーごとに)以下をサポートするようになりました。

  • カレンダーのカスタマイズ、表示内容、外観。
  • Outlook、Googleカレンダー、Apple iCalなどの他のカレンダーアプリで使用する複数のicalカレンダーリンクを作成し、すべてさまざまなフィルターオプションを使用します。たとえば、ある種類の仕事と別の種類の仕事を一覧表示するリンクを作成してから、他のカレンダーアプリで両方のリンクを使用し、アプリで許可されている場合は色を変えることもできます。
  • 複数のカレンダーソースからインポートできるため、Googleカレンダー、Microsoft 365、その他多くのカレンダーフィードから各ユーザーのHireHopカレンダーに一度にインポートできるようになりました。
  • ジョブとプロジェクトのパラメータをフィルタリングし、日付を分割します。いくつかの会社はおそらく1日あたり100以上の仕事をしていて、バーが最初から最後まで伸びていて、毎日がバーで溢れていました。これを変更して、ジョブまたはプロジェクトの開始時と終了時に1つのエントリのみが表示され、バーがその間のすべての日にまたがらないようにすることができます。ステータス、タイプ、またはマネージャーであるかどうかに応じて、ジョブまたはプロジェクトをフィルタリングすることもできます。
  • HireHopは、各ユーザーに独自の個人カレンダーを提供するようになりました。これにより、HireHop内から独自の日記エントリを作成したり(他の参加者と共有したり)、アラームを設定したり、繰り返しを設定したりできます。したがって、2週間ごとにメンテナンスが必要なレンタルがある場合は、ジョブスケジュールに日記エントリを追加して、HireHop以外の他の参加者と共有することもできます。これは、カレンダーフィードにも表示されます。
  • すべてのリソースとサプライヤのicalリンクを生成できるため、HireHop内から変更を加えると変更される、独自のカレンダーまたは電話で提供するように契約されているものの最新の日記エントリを取得できます。

ナビゲーションメニュー

新しいユーザーが提案した簡単な機能は、すべてのページの右上にナビゲーションショートカットメニューを追加して、ホームページを経由せずにHireHopのさまざまなページに移動できるようにすることでした。

チャート列

HireHopはジョブ内のアイテムのさまざまな日付をサポートしているため、これをより視覚的に確認する方法を追加しました。異なる日付が設定されたアイテムの日付を表すブロックを表示する求人リストにグラフ列を表示するオプションが追加されました。

その他の改善

エストニア語が追加され、ジョブの配信と収集のデフォルトを設定できるようになりました。消耗品に原産国が追加されました。供給リストのカスタムアイテムに名目上のグループを追加でき、請求書とクレジットノートの広告申込情報の個別のメモも追加されました。追加した。より強力なパスワード暗号化も舞台裏で実装されており、気付かないことですが、HireHopに保存されているパスワードを復号化することがさらに不可能になり、サイバーセキュリティ認定をさらに取得できるようになりました。 。

パフォーマンスの向上とバグ修正

HireHopの一部では、リストの読み込みなど、パフォーマンスが大幅に向上しました。数十万の在庫ラインを持つ一部の企業では、フィルター処理されたリストを開くときに最大20秒の待機時間が発生しましたが、これは0.3秒に短縮されました。システム全体で他のマイナーなパフォーマンスの向上といくつかの非常にマイナーなバグ修正もあります。

倉庫画面、より高速なサーバーなど…

レンタルソフトウェアのバーコードスキャン

HireHop機器レンタルソフトウェアには専用の倉庫画面があり、より高速なサーバーにも移行しました。さらに、外部ソフトウェアがHireHop内で行われた変更に応答できるようにするために、Webhookなどの他の機能をリリースしました。追加されたその他の機能には、より多くの言語、販売アイテムの10進値、ドキュメントの共有、およびその他の改善が含まれます。


倉庫画面

HireHop内に、空港の発着掲示板に似た使いやすい倉庫画面を追加しました。画面には、特定の期間に出入りするすべてのジョブと下請けサービスが表示されます。自動的に更新され、1つの画面からすべてのアイテムをチェックインおよびチェックアウトするために使用することもできます。

Webhooks

また、システム全体に広範なWebhookを追加しました。これにより、HireHopが選択したタスクを実行したときに呼び出すWebアドレスを設定できます。次に、HireHopは適切なデータを介して目的のWebアドレスに送信します。たとえば、ジョブステータスが変更されると、HireHopは別のソフトウェアまたはWebサイトに、ステータスが何に変更されたか、何から変更されたか、どのジョブに変更されたかを通知できます。 Webhookを割り当てることができるイベントは他にもたくさんあります。

ドキュメントの共有

HireHopのドキュメントへのライブリンクをシステム外のユーザーと共有できるようになりました。たとえば、彼らがあなたのために行っているすべての仕事をリストするリソースまたは下請け業者のドキュメント、または彼らの進行中のすべての雇用をリストするクライアントドキュメントを作成することができます。これらのリンクは、ライブ情報を含むリンク(ログインは不要)を持っている人なら誰でも開くことができるPDFまたはWebページを開くように設定できます。たとえば、顧客が7つのアイテムをレンタルしてリンクを開くと、ドキュメントにはレンタルされた7つのアイテムが表示されます。顧客が5つのアイテムを返品してからリンクを開くと、ドキュメントには、レンタルされたままの2つのアイテムのみが表示されます。

その他の改善

販売アイテムの数量に小数点以下2桁までの機能、供給リストのカスタムアイテムに名目グループを設定する機能、ドイツ語とギリシャ語の言語とドキュメントのサポートなど、その他のマイナーな新機能があります。

サーバーのアップグレード

HireHopコアとそれが実行されているサーバーをアップグレードするために大規模な作業が行われました。これにより、すでに超高速の速度が大幅に向上しました。たとえば、ジョブでリストを提供すると、44%の速度向上でロードされるようになりました。何千ものアカウントと毎日のアクティブユーザーがいるにもかかわらず、HireHopは常に市場で最速の機器レンタルソフトウェアでした。しかし今では、さらに高速になっています。

顧客固有の価格設定およびその他の機能

顧客固有の価格HireHop機器レンタルソフトウェアを使用すると、特定の顧客に対して異なる価格または異なる価格期間を設定できます。また、HireHopのデータがどれほど安全であるかを安心させるために、セキュリティ侵入テストに合格しています。


一部のクライアントでは、通常とは異なる価格を請求したり、毎日ではなく毎週請求したり、使用しているときにアイテムに異なる価格を設定したりするため、特定のアイテムの価格が異なる場合があります。価格グループBおよび他のすべての価格グループは通常どおりです。これらの特別価格設定ルールは、HireHop内の関連する管理ページの[クライアント価格設定]タブで、雇用在庫、販売在庫、および労働に対して設定できます。また、これらの価格の表示と設定には特定のユーザー権限が付与されているため、一部のユーザーはそれらを表示したり編集したりすることはできません。それはあなた次第です。

顧客にデフォルトの割引を設定したり、特定の価格グループに請求したり、ジョブに一括割引を適用したりすることはできますが、これにより、HireHopがあなたの周りで機能するのではなく、価格を適用する別の方法が提供されます。逆に。

以前にスキャンして戻した場合でも、ジョブのバーコードを再スキャンできるようになりました。したがって、ツールが修理のために戻ってきて別のツールと交換し、交換品が修理のために返送された場合、現在修理されている元のツールを送信できます。同じ仕事で再び戻ってください。

ユーザーからのフィードバックにより、HireHopにはその他のマイナーな更新と改善がありました。

  • XLSXファイルとCSVファイルを使用してデータをインポートできるようになりました。
  • HireHopは承認されたQuickbooksアプリになりました。
  • Microsoftログインを新しいバージョンにアップグレードしました。
  • レポートなどのその他の小さな機能強化。

その他の更新を見る

ePOS Cash Register for Rental Software

POS for rentalsIt’s good to have software for your rental business that is really powerful and packed full of features, however some users, like those working at the front desk, need a simple and easy interface to process rentals and sales.

HireHop Equipment Rental Software have now released a cash register / POS interface that works on any computer, iPad or even phone.  Designed to be used by a touch device and feel like a modern cash register, this feature allows quick and easy processing of rentals and sales.

 


HireHop is the most powerful rental software in the world, with a plethora of features, but not all of your users need to use these features, and only require a quick and simple to user interface, something the temporary staff can operate without the need for training.

Included free within HireHop is a screen that you can use on any touch device that looks, feels and operates like a modern touch screen cash register or ePOS.  For instance, you can have one on the rental counter to process walk-in customers who want to rent stuff, or maybe just want to buy parts or other sales stock.

For instance, you might have a tool rental shop or a bike rental shop, and don’t need all the features offered in HireHop jobs.  The ePOS allows you to quickly process the orders, take payments and issue contracts, all via a simple to use touch screen interface.

The complete version of HireHop is still accessible on these devices, and every rental or sales job created on it is still accessible via the standard interface and visa-versa.  Using the ePOS cash register screen, you can still issue invoices, take payments, print contracts, check equipment in and out, etc.

HireHop strives to bring your rental company more and more unique features, enabling you to streamline and speed up your admin and workflow, thus saving your business time and money.

See more updates

Calculated line items in the supplying list

Calculated rental percentage itemHireHop Equipment Rental Software now gives you the ability to add line items into a job rental  supplying list.  These items are automatically calculated at a required percentage, based on the prices certain types of other items in the list.

 


In a job supplying list, you can add chargeable items such as hire, sales, labor and custom items.  What if you want to add a damage waiver percentage, commission or an extra tax that updates itself when any other price in the list changes.  We call these calculated items, and you can have as many as you want in a job, set each one to any percentage as well as set each one to be dependent on a single or multiple type of other items.

Some examples of there uses are as follows:

  • Damage Waiver
    A calculated item can be added as a damage waiver insurance if the customer doesn’t have sufficient insurance.
  • Commission
    You can add a calculated item based on every priced item in the list to add an additional commission.
  • Tax
    If you want to add taxes inside the supplying list instead of in the invoice, you can do so here.

When a calculated item is in an invoice, it works the same as before, except it is based on the totals in the invoice.  For example, a three week hire comes to $300 and you issue an invoice weekly at $100.  The calculated item in the supplying list is at 10%, so it will be $30, however for each of the three $100 invoices, the calculated item will be $10.

HireHop strives to bring your rental company more and more unique features, enabling you to streamline and speed up your admin and workflow, thus saving your business time and money.

See more updates

Reserve assets, multiple email accounts + more…

Reserving Assets

By popular demand – you can now pre-book specific assets onto jobs!

To reserve an asset onto a future Job, within the Supplying List, simply select the Stock item in question, click on Menu and Reserve Assets.

You will then be greeted with a pop-up screen similar to the below showing all the assets available to be reserved. Choose the asset/s and Save.

Note that the status of the job must be Provisional or onwards in order to reserve assets.

To enable permission to reserve assets, go Home-Settings-Users-Menu-User Permissions and ensure reserve assets is checked.

Additionally, from the Asset page, you can now also view all reservations for an asset via the Reserved tab!

Of course, you can also build documents, reports and Carnets with reserved asset fields. Look for fields containing ‘reserved’ through our list of fields, to see all fields available to use for our HireHop Documents, by clicking here.

Use Multiple Email Addresses

Only with HireHop!

All users now have the ability to set up unlimited email accounts and choose which email address an email is sent from.

Every email is sent from you, saves in your email sent folder AND on the Job too!

Office 365 Integration

And now with seamless Office 365 integration! Simply enter your 365 hosted email address into your email settings and you’re ready to go. You don’t even need your password. If you are not a 365 user, you can also choose from Microsoft Exchange and Google servers, or simply input your IMAP and SMTP settings.

Don’t forget you can also sign into HireHop using your Office 365 or Google credentials.

Flagged Status on Assets

Do you ever have an asset that is damaged but still usable? Use the flagged asset status to note any issues but keep the asset in stock.

You can view flagged asset information on the Availability Grid and within a Job too.

First Day of the Week

Each user can now select their own option for the first day of the week.

Navigate Home-Settings-Your Settings-First Day of the Week to select your preferred option.

Numbering PDF Pages

Print or Email your PDF Documents in the normal way and check the ‘Add page numbering’ box for a simple way to include page numbers on the bottom of each page.

Exporting Stock Data to Your Website

Generate an export link to integrate to your own website via our powerful API.

You can generate the data link from the Menu of Hire Stock Management-Get data link, ensuring that an administrator has first set an export key from Company Settings.

General Improvements and Speed Enhancements

We can’t list every update we do (you’ll get bored reading through the long list), as we regularly release new minor enhancements and features to help make your life easier such as more document fields, system speed increases, additional data fields and the list goes on.

More modern themes

Home screenHireHop Equipment Rental Software has improved the look and feel of the software by modernising all of the themes, giving the user a fresh new feel.  So now when you fancy a new theme, they all look a bit more modern.

 


Looking at the same software every day can be tedious, so of course HireHop has a multitude of themes so that so that each user can customise how their HireHop looks and feels.

Not only can users customise the themes, they can set the tiles on their home screens and even have grids layed out how they want them, with the columns they want and in the order they want.

We also increased the speed of HireHop to make the user experience even more pleasurable.

Labor items features and detailed logging

GDPR CompliantTo be fully compliant with data regulations and to understand what is happening within your company, HireHop Equipment Rental Software have added detailed logging so you know what a user did and what they changed something from and to.

We have also added other features such as decimal quantities for labor items and restricting what depots can see certain contacts, rental stock, sales stock and labor items.

 


  • You can now have decimal values for labor items throughout HireHop, in supplying lists, autopulls, invoices, POs, etc.
  • In admin mode, you can now change the date and due date of an authorised invoice
  • Enhancements on the reports.
  • Restrict stock, virtual items, consumables and labour to be visible in only certain depots
  • Enhanced logging to make sure you comply with GDPR, helping you avoid huge fines. HireHop is the only hire software to offer this.
  • A few speed enhancements and fixes
  • Ability to set some custom items to never have a shortfall (never go red)

History Logging

New and improved GDPR compliant history logging throughout the system enabling users to view all changes.

Access the History Log from the Menu from Jobs and Projects as well as Hire, Sales, Labour Management and Packages.

No Shortfall Custom Items

If you don’t want a custom item to appear as a shortage, this feature is for you!

Simply tick the ‘no shortfall’ checkbox when creating the custom item, as shown in the image below.

Limit Stock To Depots

For companies that use the multi-depot feature, you can now limit stock items to only be seen and used from certain depots by entering the depot limitations on them within stock management.

This can be applied to Hire, Sales and Labour items, Virtual Items and Packages.

New and Improved HireHop Marketplace

The HireHop online marketplace has been revamped and updated, improving the experience for visitors to the website looking to hire your stock! Click here to search the marketplace and view your listings.

The marketplace is easily searchable through HireHop by users looking to sub-hire equipment, or potential customers searching Google for items that you hire.

To list any hire item on the marketplace, simply navigate Home-Management-Hire Stock Management, edit or create a new item and ensure that a Description (used for marketing) has been entered, alongside a Marketing category. By entering information in these two fields, your item will be added to the marketplace. Note that a price is not required; however is preferred by Google and including a price will likely give your listing a higher Google ranking.

New Reports

More reports have been added and existing ones have been updated to allow for further analysis of your data at the click of a button!

The reports have also been re-designed for better visibility and user experience.

SCA Compliant

We have been working tirelessly over the past months to get HireHop ready for the upcoming EU legislation SCA.

This will not effect your usage of  HireHop and is something that most users will never encounter.

API Extension and More Custom Fields Available

We have added more features to our API, enabling you to add custom fields and even print them in documents.

More User Permissions and Search Filters

We have added more user permissions and more search filters when searching in the home page.

Speed and Security Improvements

HireHop was always fast, we just made it that little bit faster by optimising

Bug Fixes and Other Minor Improvements

HireHop strives to bring your rental company more and more unique features, enabling you to streamline and speed up your admin and workflow, thus saving your business time and money.

See more updates

Documents updated in multiple languages

Event Hire Software quote documentsToday HireHop have revamped all the template documents, giving a more uniform look and feel, as well as making all documents available to all users in Afrikaans, German, English, Spanish, French, Hebrew, Italian, Japanese, Dutch, Norwegian, Portuguese, Slovak and Swedish, regardless what language you have set HireHop to be in.

 


You now add documents in different languages to your available documents in HireHop. So if all your company speaks English and all the documents you use are English, but you have a customer in Sweden, you can now them send them invoices, quotes, etc. in Swedish by adding the required Swedish documents.

Subscribed users can also customise their documents.  Documents are written in the web standard HTML5 with full CSS and Javascript support, even when being made into PDF documents by HireHop.

No other equipment rental software even comes close to giving you this much power in creating documents. A well presented document sent to your customers makes you stand out from your competitors.  With a professional looking document, your customers can see at a glance the professionalism of your company, as how you present yourself is how your customers will perceive you.

Lots of new features with various updates

Rental company softwareAt HireHop Equipment Rental Software, we have been hard at work in our mission to constantly improve the software by consistently adding features you have asked for.  We have just added a plethora of new and important features that all help make running business far easier.

 


  • Supplying items can now change charging structure – so if an item is listed as daily, in the supplying list you can change this to a weekly rate for only that item in the supplying list.
  • Locking Jobs – jobs can now be locked in 2 ways to prevent certain job changes. No changes can be made, even in Admin mode, unless the job is unlocked.
    • Manager lock – The manager of the job or an Administrator can unlock the job.
    • Admin Lock – Only the Administrator can unlock the job.
  • New languages available  HireHop is now available in English, Spanish, French, Japanese, Portuguese, Norwegian, Swedish and Slovak.
  • Extra depot limiting permissions – Users can be set permissions to only see jobs, projects, stock, consumables, packages, services and contacts assigned to their own depot only.  There are also permissions to stop users changing their depot and the depots of jobs, stock, etc.
  • Customer signature capture document – The new ‘Signature Receipt’ document allows users to open the document on any device to be signed by the recipient. Once signed pressing save saves a copy of the document and signature to the files tab of the job, capturing the exact time it was signed and the HireHop user who took the signature. If you don’t see this on your list of documents Printable from a job, it can be added from Home-Settings-Documents-New.
  • Users can add a photo and telephone number for themselves in Settings – Documents can also incorporate these extra fields.
  • Report updates and fixes, including a revamped Invoices to be Exported report.
  • Integration with VehoCheck.
  • Custom fields available on invoices, credit notes and purchase orders.
  • Speed improvements and other bug fixes.

HireHop strives to bring your rental company more and more unique features, enabling you to streamline and speed up your admin and workflow, thus saving your business time and money.

See more updates